6 Şubat 2016 Cumartesi

SO JI SUB' un YOLU [Kitap]


                                      

Güney Kore'nin en ünlü isimlerinden olan So Ji Sub'un kitabı Martı Yayınlarından kısa bir süre önce çıktı. Çıkar çıkmaz bir gün sonra kitapçıma gidip, sipariş verdim ama aradan 3 hafta kadar bir süre geçmesine rağmen kitap hala gelmedi. Her zaman kitapları oradan aldığım kitapçıya saygım olduğundan dolayı hiçbir şey demedim ama 4. haftaya girdikten sonra kitabı D&R'a giderek kendim aldım. Çok aksiliklerle dolu bir süre bekledim ama sonunda kitabı elime aldığımda beklediğim kadar deymiş olduğunu fark ettim. Bu sebeple gecikmiş bir yazı olduğunu belirtmek isterim. Aslında kitap çıktığı gibi hakkında bir yazı yazabilirdim ama kitabı kendim alıp değerlendirdikten sonra yazı yazmanın daha sağlıklı olacağını düşündüm.



"Gökyüzü, deniz, kuşlar, adını bile bilmediğimiz çiçek ve bitkiler... Bir de sessiz So Ji Sub'un anlattığı gönülleri ısıtan hikâyeler… Hayranlarına her gün 'Sizleri seviyorum', 'Ben çok mutluyum' diyen, ancak gülümsemesinden ziyade, sessizliğine daha aşina olduğumuz, Kendini ifade etmektense başkalarına kulak vermeyi tercih eden, İstediği şeyleri söylemektense utangaç bir gülümsemeyle cevap vermeyi yeğleyen, SO Jİ SUB. Şimdi onun anlattığı hikâyeleri dinliyoruz... "

Kitap 335 sayfa ve ciltli. İki kapağı mevcut, içeriği So Ji Sub'un resimleri, kendi çizimleri ile dolu. Yazıdan çok resim var. Adeta görsel bir şölen... Anlattığı hikayeler ve kendi yorumları kitapta çok dikkat çekici ögeler. Ayrıca Kore'nin ilginç yerlerini okuyucularına farklı bir bakış açısı ile anlatmış. Sorduğu sorular ile size, onunla oradaymış ve o ne hissediyorsa sizde onu hissediyormuş gibi hissedeceksiniz. 
So Ji Sub, bana göre; bir aktörden çok insan olarak düşünceleri ve karakterine saygı duyduğum insanlardan. Yalnız ve sessiz insanlar vardır, her daim düşünceli gözükür. So Ji Sub bana göre o tarzda birisi gibi duruyor. Kitabı okuduktan sonra onunla tanışma isteğimde arttı. 



"Arkama baktım. Geldiğimiz yol, sık otlar ve ağaçlar, sisin içinde silinmişçesine görünmez haldelerdi. Üstat durup kısık bir sesle şunları söyledi:
Şimdi baktım da, biz hiçbir şey olmayan bir yerde dolanıp durmuşuz." 

"Nedense 'yabani ot' ifadesi bana çok uyuyor gibi..."

"Yazmak denen şey sanki yalnız olmakmış gibi."

"O halde siz fotoğraflarınıza ölmüş zamanı mı sığdırıyorsunuz?"

"Gölün arkasında deniz uzanıyor. Nereye kadar göl, nereden sonrası deniz; ayırt edilemeyecek kadar birbirlerine yakınlar. Bu gölde deniz anası yüzse garip karşılanmaz yani."

So Ji Sub'un Kore Boğazı'nı yüzerek geçmesine rağmen denizden korktuğunu biliyor muydunuz?



16 yorum:

  1. so ji sub'un büyük hayranıyımdır. kitap çıkmadan ön sipariş vermiştim o derece... öyle bayılarak okudum ki yazmaya kıyamadım hakkında^^
    yani böyle okuyormuşum değil de karşılıklı konuşuyormuşuz gibi bir his... sanki onun her hissettiğini, her düşündüğünü ben de hissetmişim, onu anlıyormuşum gibi bir his...
    beğenerek okumana çok sevindim^^ ji sub'un içtenliği ben gibi herkese geçmiş demek ki^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Yorumunda ki her cümleye katılıyorum ^^ Severek okuduktan sonra yorumlarını burada dile getirmen çok güzel. Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  2. Bende So Ji Sub'u çok severim ama kitabını almaya fırsatım olmamıştı sen böyle anlatınca daha bir alasım geldi. Bu adam bir başka ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birisiyle konuşmaya ihtiyacın varsa kitap senle konuşuyormuş gibi al oku derim ^^

      Sil
  3. Kendi kaleminden bir kitap olması çok iyi gerçekten,büyük bir hayranı olmamama rağmen merak ediyorum kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde şu var bir koreli yazdı. Biz ya Türk yazarların ya da Amerikan yazarların romanlarını okuyoruz ben öyle okuyorum genelde koreli birisinin düşüncelerini okumak birazda ufuk açıcı ^^

      Sil
  4. şaka değil di mi bu? baya baya adamın kitabını yapmışlar? bi de bunu türkçeye çevirmişler? Allah Allah daha neler görecek bu gözler kim bilir?Gerçekten çok şaşırdım. adamın kitabı çıkmış. ne ilginç adam şu ji sub. oyunculuk onda, rap/beste onda, bi de kitabı çıkmış yiğidimin :D çok meraklandım bak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın şaşırdığım bir o kadar da mutlu olduğum bir haberdi. Kitabı alıp okumanı çok isterim ^^

      Sil
  5. Bu adam gerçekten çok hoş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle! Kitabı da gerçekten çok hoş...

      Sil
  6. ben de görüyom hep kitabı güzel diyosun madem okuyum ben da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçırma ben kendisini çok sevdiğim için aldım severekte okudum hala okuyorum al oku sende ^^

      Sil
  7. kitabı elime aldım, fotolara bayıldım, eşim almam koy dedi ve orda bitti kitapla ilişkim :(
    Neyse ki içeriğini az biraz daha öğrendim, kalemine sağlık ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşin kıskanmıştır belki^^ Alamamana gerçekten üzüldüm isterim ki herkes alsın okusun ama bu konuda tanımana yardımcı olabildiysem gerçekten mutlu olurum ^^

      Sil
    2. ee hayli ile, kıskanılmayacak gibi mi :)))
      Tabii güzeldi, az biraz da aşinalık vardı, bakma baya inceledim D&R da :)

      Sil
  8. adama bir kez daha şapka çıkardım, hayran kaldım. Gerçek sanatcı ruhu duruşu tavrıyla, son zamanlarda düşünüyorum ben mi abartıyorum diye her seferinde beni şaşırtıyor,

    YanıtlaSil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...