26 Ocak 2016 Salı

Japonya Kültürü Anime Tapınak


Yeni arayışlar içerisindeyken karşıma tüm anime severlerin dikkatini çekecek bir bilgi çıktı. Japonya Kültürüne ait budist inancına sahip insanların ibadet ettikleri tapınakları biliyorsunuzdur. Tapınaklar, Japon Budist inancına göre ibadet yerleridir. Japonya da, Kyoto gibi büyük şehirler de binlerce varken, hemen hemen her belediye de en az bir tane tapınak bulunmaktadır. Manastır ve benzeri işlevlerde de kullanılan bazı tapınaklar da vardır. Bu tapınaklarda birçok şekilde dua etme şekilleri olduğunu öğrendim. Bunların arasında biri dikkatimi çekti.



Her yılın başında, Japonlar önümüzdeki yıl dua etmek için en sevdikleri türbe veya tapınağa akın ederler. Orada dua etmenin birkaç yolu vardır ve bunlardan biri Ema denilen ahşap bir plak yazmak ve türbe gerekçesiyle belirlenmiş bir alana asmaktır.

Akihabara adında bir türbe vardır. Kanda Myojin, son birkaç yıldır bir Ema'ya karakter çizmek ve bir dilek ile birlikte bunu asmak için birçok otaku anime hayranlarının geleneği olmuştur.












13 yorum:

  1. Gerçekten güzel olmuş.
    Anime çizimi yapıp dilegi öyle asmak. Bu değişik ibadetler ve dua ritüelleri yaygın asyada.
    Bende çok merak ediyorum.
    Çin'e ve Japonyaya gidip bende öyle yapmak isterdim.
    İnancım farklı ama olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli ve farklı bir inanış tarzı. Dinimiz farklı olsa da evet bende denemek isterdim.

      Sil
  2. Bunu Türk kültüründe düşündüm de uyarlamanın bile bir yolu yok :)
    Çok hoşuma gitti ama. Paylaşım çok güzel teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Genelde bizde eşarplar ya da kumaşlar kutsal olduğunu düşündükleri ağaca asılır dilek ağacı dendiğini biliyorum. Ama anime çizimi uğraş isteyen bir iş bence uğraşarak bir şeyler yapmak daha güzel diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. bu tapınaklar o kadar çok ilgimi çekiyor ki, umarım bir gün Japonya'ya gidip görebilirim. yapımın kendisini de beğeniyorum, şehrin ortasında mistik bir hava katıyor. ^^
    eşarp asıp, mum yakma konusunda katılıyorum. bizde de dileğini bir ağacın dalına yada kutsal olarak değer verilen bir yere iliştirme gibi bir hadise mevcut, en azından küçükken çok sık görürdüm türbe başlarında demirliklere bir şeyler bağlayan teyzeleri. fakat bu daha hoşuma gitti ne yalan diyeyim. o kadar güzel ve renkli ki, yapımı kim bilir ne denli eğlencelidir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarının hepsine katılıyorum. Söylenecek başka söz yok. Umarım bunları görmemiz fotoğraflar ile sınırlı kalmaz ve kendimiz gidip görürüz^^

      Sil
    2. Yazdıklarının hepsine katılıyorum. Söylenecek başka söz yok. Umarım bunları görmemiz fotoğraflar ile sınırlı kalmaz ve kendimiz gidip görürüz^^

      Sil
  5. Japonya <3 Gitmeyi en çok istediğim yer Japonya. Dilini, kültürünü, yemeklerini, animelerini, kawai ürünlerini her şeyini seviyorum :) Yazı için teşekkürler. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Japonya ya gidersin ve istediğin her şeyi yaparsın. Japonya çok farklı ve güzel bir ülke umarım herkes birgün gitme fırsatını yakalar.

      Sil
    2. Umarım Japonya ya gidersin ve istediğin her şeyi yaparsın. Japonya çok farklı ve güzel bir ülke umarım herkes birgün gitme fırsatını yakalar.

      Sil
  6. merhaba Canım iade-i ziyarete geldim. uzak doğu ülkeleri çok güzel ya görmek istediğim ülkelerden biride japonya :) verdiğin bilgiler de çok farklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin ^^ Umarim bir gün Japonya'yi görürüz bende çok merak ediyorum ve gitmek istiyorum. Yazimi beğendiysen ne mutlu bana. Her zaman yeni şeyler bulmaya çalışıyorum teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Hoşgeldin ^^ Umarim bir gün Japonya'yi görürüz bende çok merak ediyorum ve gitmek istiyorum. Yazimi beğendiysen ne mutlu bana. Her zaman yeni şeyler bulmaya çalışıyorum teşekkür ederim :)

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...