23 Ocak 2016 Cumartesi

Chinese Movie~ Büyücü ve Beyaz Yılan


Bir yazımda 2016'daki hedeflerimden bahsetmiştim. Yapılacaklar listemde;
  •  ...belki bir tasarım değişikliği ya da blogta yeni bir bölüm açmak gibi değişiklikler yaparım ama o da Asya ağırlıklı olur (Japon, Çin, Tayland) 
Şimdiye kadar Jackie Chan'in filmlerinden başka hiçbir Çin filmi izlemedim. Başta tereddüt yaşadım. Çok filme baktım ama bir türlü ya konusunu beğenemedim ya da açtıklarım içime sinmedi, kapadım. Belki de ben ne aradığımı bilmiyordum. Tam vazgeçtim derken; hadi şu filme de bir bakmalıyım dedim. İyi ki de film karşıma çıkmış, çok beğenerek izlediğim bir film oldu. 



Film Konusu:
Bir keşiş olan Abott Fahai (Jet Li) aynı zamanda eğitmendir. Öğrencilerinden Neng Ren ile birlikte zaman zaman insanların olduğu boyuta geçip, onlara zarar veren iblisleri yakalamakta ve Lei Feng adında ki Mabede bir daha çıkmamak üzere hapsetmektedir. Yine iyiliği temsilen Beyaz Yılan Susu(Shengyi Huang) ve Yeşil Yılan Quinqing (Charlene Choi) kendi boyutlarından, insanoğlunun bulunduğu boyutu izlerken ırmakta boğulmak üzere olan bir insanı görürler ve hemen imdadına yetişip onu kurtarırlar. Xu Xian (Raymond Lam) adındaki otacı'yı kurtardıktan sonra yıldırım aşkına tutulan Susu, ilerki zamanlarda onu bulabilmek amacıyla tekrar insanlığın bulunduğu boyuta geçer. 

Fener Festivalinde aşkını arıyan Susu ve kardeşi, o sırada Yarasa iblis peşinde olan Fahai ve öğrencisine rastlar. Heyecanın doruğa çıktığı dakikalar o andan itibaren başlar.


Siu-Tung Ching'in yapım ve yönetmenliğini üstlendiği 2011 Honk Kong, Japonya ortak yapımı Bai she chuan shuo'dur. Filminin başrollerinde Jet Li, Shengyi Huang, 
Raymond Lam ve Charlene Choi oynamaktadır. Film konunun işlenişi ve oyuncular bakımından iyi bir proje ama filmin çekimine gelecek olursak aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Yönetmene bir ton söyleyecek sözüm var. İnsan kullanıp, animasyon filmi çekmiş resmen. Japonya ve Çin teknoloji açısından bu kadar gelişmişken bilgisayarda tasarlanmış o deniz, binalar ve yılanlar bu kadar mı göze batabilirdi ya da bu kadar mı yapay olabilirdi. Film çok ilgi görebilirdi ama filmi tamamen öldürmüş. Bazı sahneler vardı ki, abartıdan başka bir şey değildi. Filmde çok eksik vardı ama bunlara takılmayarak izlediğiniz de sevebileceğiniz bir film. 










6 yorum:

  1. Jet Li! Kesinlikle izlenmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bende çok etkilendim oyunculuğundan. Film Jet Li ve diğer oyuncular için izlenmeli :)

      Sil
  2. Sanırım ben de Jackie Chan filmleri dışında Çin filmi izlemedim, neden önyargılıyım bilmiyorum.. Bu filmin afişi süpermiş. Efektler konusuna gelince bi tereddütte kaldım ama listeme alıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efekler başlı başına bir sorun ama oyunculuklar harika. Izle derim ;)

      Sil
  3. jet li izledim iyi tabii ama kız ne güzelmiş yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlar gerçekten çok güzel :) Çinli kızlarin kendine has bir güzelliği var ^^

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...