25 Ocak 2016 Pazartesi

Bonghwang Nedir? Kimdir?


Blog açmadan önce çok kez düşündüm. Bir blog açmak basit bir iş ama orada bir hedef kitlesine, seçtiğin alanla ilgili yayın yapmak önemli ve zor bir işti. Çünkü insanlar yazılarını okuyor ve görüşlerini paylaşıyor. Ortada değer verdiğim bir şey vardı; yazmak... Diğer değer verdiğim şey ise insanların fikirleriydi. Öncelikle kişisel yazılar yazmayı düşündüm. Özgün ve birbirinden bağımsız yazılar olacaktı. Bazen bir şiirden bahsedecektim bazen bir kitaptaki sözden... Tonlarca kelime ne yazacağımı bilmeden başlayacaktım. Sorun; insanlar bunu okur muydu? Okuduklarında ne hissedeceklerdi bir şeyler katabilecek miydim? Asıl soru bunu ne kadar devam ettirebilecek olmamdı, çünkü ben yazdıkça cümlelerim birbirlerine benzer olacaktı. Daha sonra sevdiğim diğer bir şeyi düşündüm. Güney Kore! Evet, birçok Kore hakkında açılmış birikimli bloglar vardı. Açtığımda en dipte olacaktım. Nasıl yetişebilirim diye düşünüp durdum başta. Zaman gerek dedim sadece. 


Sırada blog adı bulmak lazımdı. Blog açmanın diğer bir püf noktasıdır blog ismi. Bonghwang nedir?
Herkes biliyordur; phoenıx (anka kuşu) 
Efsanesini biliyor musunuz?

"Rivayet olunur ki, kuşların hükümdarı olan Simurg Anka, Bilgi Ağacı`nın dallarında yaşar ve her şeyi bilirmiş... 
Kuşlar Simurg’a inanır ve onun kendilerini kurtaracağını düşünürmüş. Kuşlar dünyasında her şey ters gittikçe onlar da Simurg’u bekler dururlarmış. Ne var ki, Simurg ortada görünmedikçe kuşkulanır olmuşlar ve sonunda umudu kesmişler. 
Derken bir gün uzak bir ülkede bir kuş sürüsü Simurg’un kanadından bir tüy bulmuş. Simurg’un var olduğunu anlayan dünyadaki tüm kuşlar toplanmışlar ve hep birlikte Simurg’un huzuruna gidip yardım istemeye karar vermişler. 
Ancak Simurg’un yuvası, etekleri bulutların üzerinde olan Kaf Dağı’nın tepesindeymiş. Oraya varmak için yedi dipsiz vadiyi aşmak gerekirmiş. Kuşlar, hep birlikte göğe doğru uçmaya başlamışlar. Yorulanlar ve düşenler olmuş. 
Önce Bülbül geri dönmüş, güle olan aşkını hatırlayıp; 
Papağan o güzelim tüylerini bahane etmiş (oysa tüyler yüzünden kafese kapatılırmış); 
Kartal; yükseklerdeki krallığını bırakamamış; 
Baykuş yıkıntılarını özlemiş, 
Balıkçıl kuşu bataklığını. 
Yedi vadi üzerinden uçtukça sayıları gittikçe azalmış. 
Ve nihayet beş vadiden geçtikten sonra gelen Altıncı Vadi “şaşkınlık” ve sonuncusu Yedinci Vadi “yok oluş” ta bütün kuşlar umutlarını yitirmiş… Kaf Dağı’na vardıklarında geriye otuz kuş kalmış. 
Simurg’un yuvasını bulunca öğrenmişler ki; 
“SİMURG ANKA – Otuz Kuş” demekmiş. 
Onların hepsi Simurg’muş. Her biri de Simurg’muş. 

Simurg Anka’yı beklemekten vazgeçerek, şaşkınlık ve yok oluşu da yaşadıktan sonra bile uçmayı sürdürerek, kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız. "

Her yok oluş yeni bir başlangıç olmalı, küllerinden doğması için insanın, kendisinde gizli olan cesaretini, ataklığını ve gücünü ortaya çıkarmalı... Hayatımda her zaman bunu felsefe edinip yaşadım. Düştüm, yılmadan kalktım ve devam ettim. Kore'de phoneix mitolojik bir varlıktır ve korece adı da Bonghwang. 
Tek sebep bu değil aslında kuşları çok seviyorum. Özgürlüğünü ve uçuşlarını... 


  • Tarihi filmleri ve dizileri çok seven, fantastik filmlerin ve kitapların hastası bir kızım.
  •  Bazen çok sakar, genellikle şansız bir insanım. Duygusal ve bir o kadar da agresif birisiyim.
  •  Fobim çoktur adeta tehlikeyi haber veren bir radar sistemim vardır. 
  • Utangaç bir insanım kalabalıktan hoşlanmam. 
  • Dostlarıma çok değer veririm. 
  • Yazmak benim için nefes almaktır.
  • Hayal etmeyi her şeyden çok severim. Hayalperestim ve bu özelliğimi çok seviyorum.
  • İnsanlara yardım etmeyi çok seviyorum.
  • Pelüş hayvanları çok severim. Kocaman oyuncak ayılar...
  • Yeni şeyler denemeyi severim. Yeni bir dil öğrenmek, yeni bir yemek tatmak...
  • Bir iş ile uğraşıyorsam onu en iyi şekilde yapmak için çok çabalarım. Bu konuda biraz kontrolcü bir insanım. 
  • Nerede bir bela varsa, belayı çeken bir mıknatıs gibiyim her şey beni bulur.
  • Espiri yapma konusunda gerçekten tam bir fiyaskoyum.

Umarım kendimi olduğu gibi anlatabilmişimdir. Artık beni tanıyorsunuz. İyi ki bu blogu açmışım ve iyi ki birçok insan tanışmışım. Sevgilerimle...





7 yorum:

  1. bende şu an yazını okurken iyi ki dedim, iyiki blog açmışsın, iyi ki yazılarını paylaşmışsın.
    ve okuduğum en samimi blog yazılarından bir tanesiydi şahsen.
    bu tarz iç döküntülerini çok seviyorum. ^^
    nickinin anlamını hiç düşünmemiştim, merak ediyordum hani fakat sadece merakta kalmıştı.
    nedir bonghwang diye aklıma getirmemiştim. harika bir hikayesi var anka kuşunun.
    zaten sevdiğim mitolojik varlıklardan birisidir. :)
    buraya da hikayesini yazarken bir kez daha anımsattın bana.
    umarım hep iyiki dediklerin iyiki olarak kalır bonghwang.
    bunu yürekten diyorum zira biraz bahtsız insanımdır ben.
    çoğu an iyiki dediklerim keşkeye dönüşür, hayal kırıklığı da peşinden gelir.
    bu sebeple dilerim senin iyikilerin daima iyiki olarak kalır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu uzuuun yorumun için öncelikle teşekkür ederim :) Bunlari yazarken samimi içten olduğunu biliyorum. Anka Kuşu inanılan mitolojik bir hayvan ve benim en değer verdiğim varlık. Sonunda böyle bir yazı yazabildiğim için çok mutluyum. Genelde yazılarımı yazarken çok düşünürüm ne yazmaliyim diye ama bu yayında hiç oturupta düşünmedim. Kendiliğinden döküldü kelimeler. Umarim dediğin gibi olur hep iyikiler ile yaşarım seninde o şekilde yaşamanı diliyorum^^

      Sil
  2. Çok şeker bir yazı olmuş. Anlattıkların eşittir gelmiş geçmiş bütün bloggerların blogger olma evreleri. Fakat nick name bulma konusunda birçoğumuzdan daha başarılısın :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bunun için teşekkür ederim :) her blog açmak isteyen kişi mutlaka aynı evrelerden geçiyordur :) başta zorlandigimiz şeyler olsa da hepimizin bir süre sonra güzel bir ani olarak kalıyor. Ne güzel blogger isimleri var açıkçası senin blog adın harika. Bence farklı olması onu eşsiz yapıyor. Söylenişi çok güzel ^^

      Sil
  3. Çok güzel bir paylaşım olmuş, efsaneyi bilmiyordum; sizden öğrendim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler :) Yeni bir şey öğrenebilmene yardimci olabildiysem ne mutlu bana ^^

      Sil
  4. Sanki beni anlatmışsın gibi okurken kendimi buldum :)) çok içten ve samimi yazmışsın bloğunu gerçekten çok beğendim

    YanıtlaSil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...