20 Aralık 2015 Pazar

Aynı Dünyaların İnsanlarına; Sakasama no Patema


Gece geç saatlerde yatıp sabah erken kalkmam yüzünden günlerin yorgunluğu haftalık yorgunluğa dönüşüp durduğundan hayatımın büyük bir çoğunluğu tüm dengemi bozmuş durumda ve beni tamamen tepetaklak etti. Şu sıralar kafam bu kadar doluyken bu durumuma uyacak harika bir anime keşfettim. Türkçeye Tepetaklak Patema olarak çevirilen anime oldukça ilginç bir konu ile izleyicinin karşısına çıkıyor. Tabi ki de dersler yüzünden hayatı tepetaklak olan bir kızdan bahsetmiyor. 



Konusuna geçmeden önce bu anime filmiyle birbirine çok benzeyen Amerikan yapımı bir film daha var. Juan Diego Solanas tarafından yönetilen, Jim Sturgess ve Kirsten Dunst başrollü romantik bilim kurgu filmi Paralel Dünyalar, diğer adıyla Aşkın Çekimi filmi tepetaklak dünyaları konu alıyor. Upside Down filminin konusu; “Adam (Jim Sturgess) ve Eden (Kirsten Dunst), farklı yönlerde olan yerçekimli ikizlenik dünyalarda yaşasalar da birbirlerine gençken aşık olurlar. Zoraki bir ayrılıktan on yıl sonra Adam, aşkı ile yeniden birleşmek için tehlikeli bir mücadeleye girişir.” Bu iki film birçok yönden benzer özellikler içeriyor. Anime filmi sevmeyenler için bonus film olarak bir köşede kalsın istedim. 


Sakasama no Patema, filmine geçecek olursak;
Dünyanın birçok yerinde birçok insan için yerçekimi terse döner ve yer onlar için yukarısı, gök ise aşağısı olur. İnsanların birçoğu aşağıya, yani göğe düşerler. Durum böyle olunca göğe düşmeyen insanlar yeraltına sığınır ve tepetaklak bir şekilde orada yaşamaya başlarlar. Böyle bir dünyada Patema adındaki genç kız, yer altı tünellerinde kendisine göre gayet normal ama yüzeydekilere göre ters bir şekilde yaşamını devam ettirmektedir. En büyük hobisi ise keşfe çıkmak ve yaşam olmayan tünellerde gezinmektir. Her ne kadar tehlike uyarıları alsa da Patema uyarılara pek kulak asmaz  ve günün birinde yüzeye fazla yaklaşır. Aiga liderleri ise bunu güvenlik sistemlerinden fark eder. Patema yine aynı yere keşif düzenlediğinde karşısında bu sefer kendisine göre tepetaklak, halk arasında “yarasa adam” denilen birisini bulur. Kaçmaya çalışırken Patema bulunduğu köprüden altındaki büyük deliğe düşer ve yüzeye ulaşır. Patema göğe düşmek üzereyken çitlere tutunmayı başarır ve karşısında Age adında bir öğrenci bulur. İkisi de birbirine göre ters ve şaşkınlık içindedir.


Filmin çekim açıları tepetaklak dünyayı hissetmenize neden oluyor. Göğe düşecekmişsiniz gibi... Animenin çizimleri normal ne çok gerçekçi ne de tuhaf karakterler var. Bu açıdan çok beğendim. Hayaller ve onlara inanmaya dayalı bir ana düşüncesi var. Farklı dünyalarda yaşasalarda, aynı dünyayı paylaşıyorlarmış gibi güven veriyorlar birbirlerine. Bir saatinizi bu animeyi izlemek için ayırırsanız pişman olmayacaksınız!






11 yorum:

  1. Sakasama no patema konusu çok farklıymış izlenebilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç bir o kadar da güzel bir konuya sahip izlemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  2. Çok güzel anlatmışsın gifler de pek şirin görünüyor. Zamanım olduğunda izleyeceğim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim. Gifler çok güzel insanı izlemeye itiyor :))

      Sil
  3. ay ben bayılırım bunaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canım, methettiler geldim! Takibe aldım seni. Bana da uğrarsan memnun olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldin çok mutlu oldum yeni bloglar ve yeni arkadaşlar edinmek harika ^^ Tabi kinde ugrayarak bol bol yorum bırakacağım

      Sil
  5. myanimelist'imde yer almayan, hatta adını dahi işitmediğim benim için (yeni) olan animeleri gördükçe mutlu oluyorum. saklı hazine gibi geliyor. ^^
    konusuna bayıldım! bugünki boşluğumda kesinlikle seyrederim.
    tanıtım da harika olmuş bonghwang, sağolasın. (:

    YanıtlaSil
  6. Aynen öyle. Aslında aşırı fazla anime izlemiyorum ama kore dizileri için bende geçerli ^^ Mutlaka izle, izledikten sonra yorum bekliyorum senden ^^

    YanıtlaSil
  7. amerikan filmini izledim ama beğenmedim. bir de bunu deniyim belki severim

    YanıtlaSil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...