21 Kasım 2015 Cumartesi

200 Yıl Sonra Dünya... Mim!


Yıl; 06.07.2250

"Nonentity 005 Bölgesin'de bu sabah bulunan 3 gözlem aracı parçalanmış ve birçok parçası çalınmış halde bulundu. Yetkililerin bu konuya açıklık getirmemeleri insanları tedirgin ediyor."


Sıradan bir gün geçiremeyeceğim sanırım. Bu sabah yayınlanan haber yüzünden pazar günü işe gitmem gerekiyor. Her zaman olduğu gibi gözlem araçları imla edildi. Ve yine aynı alanda. Yasak bölge! 

Havada duran frizbi biçimindeki sandalyeme oturdum. Diana, nefis bir kahvaltı hazırlamıştı. Kötü olan şey bunun keyfini çıkaramayacak olmamdı. Diana benim tasarladığım üst seviye bir hizmet robotu. Ben bir tasarımcıyım. Teknolojik aletler tasarlarım, çalışmasından, bozulduğunda tamir etmesinden de ben sorumluyum. 

Dünya, aslında eski dünya yaklaşık iki yüzyıl önce büyük bir yıkım yaşadı. Kimse sebebini bilmiyor; biz buna Küresel Felaket diyoruz. 300 metreyi aşan tsunamiler, 10. ... büyüklüğünde depremler ve daha birçok şey.Güneş zamanla dünyadan uzaklaşmaya, dünyanın çekirdeği çekim gücünü azaltmaya başladı. Kimse gerçek kilosunu bilmiyor. Bazen uçuyor gibi hissediyoruz. Ama Newton'un çıkardığı yerçekimi yasası hala geçerliliğini koruyor. Dünya öyle bir dengede ki her şeyi mümkün kılıyor. Farlı bina tasarımları, yollar ve arabalar... Dünya ikiye bölündü. Yasak bölge ve yaşanabilir alan. İnsan sayısı azaldı, eskiden çeşit çeişt olan hayvanlardan artık fazla çeşit yok ve sayıları az. Bitkiler yok en azından tüplerin içinde yetişiyor. Dünya soğuk bazen yıllar süren kışlar yaşıyoruz.

Yasak bölge; çöl kadar kuru dağın zirvesi kadar soğuk bir yer. Hiç bir bitki ya da hayvan yetişmiyor insanlar yaşayamıyor. Oksijen yok sadece zehirli gazlar var .O bölgedeki denizler kurumuş halde. Yılda birkaç kez belirli haftalarda oraya gözlem aracı göndeririz. Yaşam belirtisi olan bir yer ararız. Çünkü o gözlem aracını parçalayan biri olmalı. Bir... bir insan olamaz ama bir yaratık... 

Bu insanları korkutuyor. Ama ben güvende hissediyorum. Bizi koruyacak birçok robot var. İnsan gibi düşünebilen ve sağlam. Umarım her şey düzene girer. Ara sıra Mars rotasında duran uyduya seyahat ediyorum. Güneş'in konumu hakkında bilgi almak için.

Gitme vaktim geldiğinde beyaz tulumumu giyerek iş çantamı aldım ve tüpe girerek aşağı inemeden önce Diana, iğnemi vurdu. Tıp sektörü artık yok. Hastalanan insanlar yok. Hastalık yok. Her gün evden çıkmadan önce koruyucu iğne yaptırıyoruz. Bu bizi canlı ve sağlıklı kılıyor. Diana ben sormadan hangi yollarda trafik olmadığını söylüyor hava trafiği oldukça yoğun oysa karadan 356 ve 798 numaralı yollar sakin görünüyor. İsteksizce ve acele ile evden çıkıyorum.


Çok eğlenceli bir mim oldu benim için. Kitap yazmayı sevdiğim için biraz hayal gücümü konuşturdum. Benim hayalimdeki 200 yıl sonrası bu. Beni mimleyen blog arkadaşım Dreamella'ya çok teşekür ederim. Sizlerde kendi hayalinizdeki 200 yıl sonrasını yazmak istiyorsanız herkesi mimledim. Yorum bölgesin ya da kendi blogunuza herkes yapsın. Bu çok eğlenceli!


17 yorum:

  1. okurken içim ürperdi, bir an devamı gelsin istedim. gelse güzel olurdu da, oldukça sürükleyici bir kalemin var.
    şahsen yasak bölgeye merakım epey, epey bir arttı. evden çıktıktan sonra ne olacak ne gibi hadiseler bekliyor bizim hatunu derken bir de baktım mim bitmiş! emeğine sağlık bonghwang, çok severek okudum. ^^
    bu arada yazma konusunda ciddiyim, şayet wattpad'den yada başka bir yerde yazı yazıyorsan okumak isterim de. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazının fazla üzerinde durmadım cumlelerde gecen zaman yanlışlıklari bile var diyebilirim. Ama itiraf etmeliyim bunu yazarken iyi bir kitap konusu olabilir diye düşündüm buna benzeyen bir kitap yazıyorum biraz daha farklı wattpadte bir yayinlanmis kitabim var ama yarım biraktim asil kitabim üzerinde yogunlastm ne zaman biter bilmiyorum ama bittiğinde bir yayin evine götüreceğim ^^ Beğendiğine çok sevindim bu uzun yorum içinde teşekkür ederim bir mim de senden bekliyorum :)

      Sil
    2. bu mimi yapmıştım. epey de hoşuma gitmişti, fakat ne yalan söyleyeyim senin ütopyan kadar iyi olmamıştı. kitap yazdığını işitince hayli bir sevindim. yeteneklisin zira. hiç sevmediğim şey yetenekli insanların kabiliyetlerini bir köşeye koyup köreltmesi. aslında köreldiği de söylenemez gözümde. en basitinden resim kursuna gelen bir arkadaş vardı. yeni tanışmıştık. ilkokuldan beri doğru dürüst çizim yapmadığını, hatta bir süre sonra bıraktığını dile getirmişti kız. lakin çizimi oldukça hoşuma gitmişti. ona da o gün söylemiştim. doğrusu insanlar bir konuda yetenekliyse ve içinden geliyorsa, kendisini geri planda tutmamalı. kitabın için tebrik ederim. hayal gücün hayli bir geniş bu yönden okurken insan kendisini içinde buluyor. wattpad hesabında hala yazdıkların var ise şayet onları da okumak isterim. ^^
      vede ne demek. sadece kaleminin hissettirdiklerini dile getirdim hepsi o. :)

      Sil
    3. Uzun yorumun için teşekkür ederim :) çok mutlu ettin beni bende seninn gibi düşünüyorum.

      Sil
  2. Mimine gerçekten bayıldım gerçekten hayal gücü çok üst düzeyde olan birisin yazından da anlaşıldığı üzere ^^ bende yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha teşekür ederim. Böyle şeyler duyduğumda cokk seviniyorum :D Mutlaka sende yap bekliyorum :)

      Sil
  3. Çok güzel bir mim olmuş ellerine sağlık canım. Ama umarım 200 yıl sonra çok çok çok daha huzur veren bir dünya var olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey selamlar, bir yaşama emaresi görür müyüm diye geldim ama :D Bilemedim. İyi misin?

      Sil
    2. Haha ben iyiyim sen iyi misin? Bloggerin nasil :D Girip söyle saatlerce gezemiyorum :) Ay valla özledim

      Sil
    3. olsun zamanın olduğunda gezersin sen de. İyiyim ben de, blogger'ım da fena değil paylaşıyorum işte bir şeyler :D

      Sil
  4. Ne ara sonu geldi anlamadığım bir mimdi, akıyordu, kalemine sağlık ;) Dreamella'ya da katılıyorum daha huzurlu ve sağlıklı ;)

    YanıtlaSil
  5. Cok güzel:))
    Bir kitabin ilk sayfasini Okur gibi oldum, harika.

    Bu arada , ben buralarda daha yeniyim :) benim de Blog'uma bir ugrarsan cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin bloguma ve blog dünyasına tabi ki blogunu ziyaret edeceğim bu yorumun için çok teşekkür ederim :) düşüncelerin beni çok mutlu etti.

      Sil
  6. Heyyo, buralarda mısın bilmiyorum ama mimlemiştim seni ;)

    YanıtlaSil
  7. Ah ah gece yarilarina kadar ders çalışıyorum bu yüzden girmeye pek vaktim olmuyor ama bu hafta sonu mimini yapıp yayinlayacagim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy kıyamam, öncelik ders, sonra yaparsın canım, kolay gelsin, iyi geçsin sınavların inşallah!

      Sil
    2. İnşallah ya ^^ bu arada mimini yaptım.

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...