3 Eylül 2015 Perşembe

Ufkun Ötesinde/Kyoukai No Kanata


"İlişkimizin bir derecesi olsaydı, muhtemelen efsaneler bile anlatmak için yetersiz kalırdı."

Kyouki no Kanata diğer adıyla Beyond The Boundary, tamda fantastik, gizem, okul konulu anime severler için hazırlanmış. Bu gizemli kurgu 12 bölümden oluşuyor ve konusuyla oldukça merak uyandırıcı. 

Konusu:
Lise 2'ye giden Akihito Kanbara isimli erkek öğrenci, insan gibi görünse de yarı "Youmu" olduğundan yaraları çok çabuk iyileşmektedir, yani ölümsüzdür. Bir gün 1. sınıflardan olan kız öğrenci Mirai Kuriyama'yı okul çatısından atlayacak vaziyette görür. Mirai, Ruhlar Dünyasında benzersiz bir yetenek olarak görülen "kanını kontrol edebilme" yeteneğine sahiptir. Kuriyama kendi kanını kullanarak kılıç yapabilmektedir. Bu gücünden dolayı Ruh Dünyası Savaşçıları arasında klanı lanetli sayılır ve bu klan içerisinde sadece kendisi hayatta kalmıştır. Akihito'nun Mirai'yi durdurmak için gittiğinde gizemli hikayemiz çoktan başlamıştır.


Uyarı: Spoiler İçermektedir.

"Ben normal bir insana benziyor muyum?" sorusunu kendine her fırsatta soran Kuriyama, lanetli bir kanı taşıdığı için kendinden nefret etmekte ve kendini toplumdan soyutlamaktadır. Bu yüzden hiç arkadaşı yoktur. Ölümsüz olan Akihito ise Kuriyama'nın kendisi gibi olduğunu düşünmekte bu yüzden sürekli olarak "Kuriyama aynı benim gibi."der. Ayrıca şundan da bahsetmeliyim ki; Akihito'nun inanılmaz derece de gözlük sevgisi var. Gözlüklü kızlara da büyük ilgi duyuyor. Kuriyama'ya her fırsatta yardım eder bu ikisinin daha da yakınlaşmasını sağlar.

Bölümde geçen Hiroomi ve Mitsuki kardeşleri de unutmamak lazım. İkisi de edebiyat bölümündedir ve Ruhlar Dünyasının Savaşçıları olan Nase Ailesindendir. Hiroomi ve Akihito'nun sürekli atışmaları, Hiroomi ve Mitsuki'nin abi-kardeş ilişkileri izlenmeye değer. Karakterler birbiri içinde uyumluydu. Akihito'nun annesinin gönderdiği mektuplara çok güldüm. Sahnelere başa alıp tekrar izlediğim kısımlardan biriydi. 


Anime ilk bölümde kafamı karıştırsa da diğer bölümleri izledikçe karakterlerin hayatları, ruhlar dünyasının kuralını, iki dünya arasındaki dengeyi anladım. Bölümlerin hepsi sürükleyiciydi, Öyle ki soluksuz izledim desem yeridir. Anime de var olan çizimlerden çok bazı efektler vardı ki çok dikkat çekiyordu. Hiroomi'nin yaptığı kalkanlar, ışıklandırmalar gibi. Animeyi bitirmiş olmama rağmen bazı olaylar hakkında kafamda soru işaretleri bıraktı. Son dakika beni ağlatması yetmiyormuş gibi saniyeler içinde olan duygu değişimleri yaşatması sebebiyle öyle bir alt üst edip bitti. 
Animenin sonunda çalan şarkıyı dinlerken başka bir dünyaya geçiyordum:
Dinlemek için Tıktık



"Geceleri ışık ve gündüze karşı karanlık nasıl varsa dünya da her zaman karanlık olacak. Aynı zamanda, dünya da asla tamamen karanlığa gömülmeyecek. Belirsiz renkteki bu karışımın içinde, her şey devam ediyor ve kaderlerimiz belirlenmiş... Tüm bunların ortasında ben en başından beri kaderlerimizin mühürlendiğini bilmiyordum."



















9 yorum:

  1. Kuriyama'yı giflerde olsun cosplaylerde olsun çok gördüm demek ki var izleyeni. Neden böyle animeleri çok geç öğreniyorum ki ben?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoşgeldiin :D Bende çok görüyordum bu animeyi ama yığınla birikmiş dizilerim varken ne zamandır şöyle bir el atamıyordum bunlara. Kore dizilerini bir kenara çekip izlemeye başladım :)) Bulduğun ilk fırsatta hemen izlemelisin :D^^ Yorumun için teşekkürler :D

      Sil
  2. Bana kalırsa klasik, şirin kızlarla dolu KyoAni yapımlarından biriydi. Klasik serilere saygım olmasına rağmen Mirai gibi sadece moe olarak akılda kalabilen kız karakterlerden hoşlanmıyorum ve ayrıca finaliyse çok kötüydü. Siscon ve meganeko olan iki salak karkater ve onların bu ilgi alanlarına uygun 2 kızla beraber vasat bir konu işlenişi ve mükemmel animasyonlar. İşte standart bir KyoAni yapımı! Bu animeden önce izlenilmeyi hak eden zamana değen yığınla seri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoşgeldin ^^ Animeler hakkında geniş bilgiye sahip olamasam da izlerken keyif aldığım bir animeydi. Ben bu tür şeylere biraz ilgiliyimde yaratıklar, yaratık savaşçıları fantastik... Belki de bu yuzden hosuma gitmistir. KyoAni yapımı? Çizen kurgulayan kişi mi yoksa anine yapim sirketi mi? Bu konuda haklısın anime konusunda birçok başarılı yapım var

      Sil
    2. Tam adıyla Kyoto Animation ve bir animasyon şirketi. Animeyle fazlaca alakalı olan kesimin bir kısmı tarafından animelerinin (son yıllarda çıkanları) boş konuları ve göz alıcı animasyonları olması veya başka sinir bozucu taraflarının dile getirilmesi nadir bir durum değil. Hatta artık biraz sıkcıcı olmaya başlamış bir şaka gibi denilebilir. Ayrıca yaptığım bloğuna yaptığım yorumların her ikisinin de sert görüşler olduğu için ve doğru düzgün bir şekilde merhaba bile demediğim için özür dilerim. Merhaba.
      Önemli olan şey zaten eğlenmek, benim gibi bir başkasının yorumu değil. ^^

      Sil
    3. Merhaba ^^
      Bilgi için teşekkür ederim. Haklısın önemli olan eğlenmek ^^

      Sil
  3. Spoiler içerdiğini uste yaz bir daha lütfen :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım görmemişsin ama konuun hemen altında bulunan gifin altında kırmızı ile uyarı:spoiler içermektedir yazıyor.

      Sil
    2. Sanırım görmemişsin ama konuun hemen altında bulunan gifin altında kırmızı ile uyarı:spoiler içermektedir yazıyor.

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...