4 Eylül 2015 Cuma

Ookami Shoujo to Kuro Ouji


Ookami Shoujo to Kuro Ouji diğer adı ise Wolf Girl and Black Prince olan anime tam bir romatik-komedi tadında. Uzun zamandır böyle bir anime karşıma çıksa diyordum. Ookami shoujo; kurt kız anlamına gelse de animenin bazı yerlerinde köpek kız anlamı taşıyor., Kuro Oiji'nin anlamı ise kara prens demek.

Konusuna gelirsek; Liseye giden Shinohara Erika, şimdiye kadar hiç bir erkekle çıkmamış ya da aşık olmamıştır. Lise arkadaşları ile devamlı olarak erkek arkadaş muhabbeti yapar. Sınıfında yalnızca 2 kız ile arkadaştır, diğer herkes çoktan gruplaşmıştır. Grubuna uyum sağlamak için erkek arkadaşı olduğu hakkında devamlı yalanlar söyler. Ama hiç fotoğrafı ya da onun varlığını kanıtlayan hiç bir şey yoktur. Bir süre sonra kızlar şüphelenirler, doğru mu yoksa yalan mı? Kızların şüphelendiğini duyan Shinohara, kanıtlamak için yolda gördüğü herhangi birisinin fotoğrafını çeker ve kızlara gösterir. Ve tesadüfe bakın ki fotoğraftaki kişi okulun prensi Sata Kyouya'dır. Shinohara yalanının ortaya çıkmaması için her şeye razıdır. Sahte ilişki olayını Sata'ya anlatır. Sata mükemmel kişiliği ile tanındığından Erika'nın sahte ilişki olayını kabul eder. Tek bir şartı vardır; kızın köpek olması...Sata'nın her dediğini yapacaktır. Erika çaresiz olduğu için bu durumu kabul etmek zorunda kalır...


Uyarı: Spoiler İçermektedir!

Anime karşıma çıkmadan önce mangasından bir kaç sayfasına denk gelmiştim. Çoğunlukla manga okumak yerine anime izlemeyi tercih ederim. Mangasına denk geldiğim için de üstünde durmayıp geçtim. Daha sonra iki defa animesini görünce izleyeyim dedim. İyi ki de izlemişim. Klasik bir konuya sahip olmasına rağmen animeyi izlenebilir kılan karakter çizimleriydi. Shinohara Erika, tatlı, masum, saf, aşkı için mücadeleci bir yapıya sahip. Onu sevimli tutan bir çizimi var. Erika'nın saçını iki yana topladığı halleri çok güzeldi. Sata Kyouya, kırmızı gözleri ile değişik bir karakterdi. Öyle bir karakter için yakışıklı demek az kalır. Animenin tanıtımı yapan birkaç yazıya baktığımda kimisi ona sadist demişti, kimisi ise odun... Peki sizce sadist ya da odun mu? Davranışları yüzünden kızdığım çok sahne oldu ama bu onu sadist ya odun yapmaz. Bence sadece endişeliydi. Korkuyordu çünkü çocukluğunda yaşadığı kardan adam olayını unutamıyordu. Aynı şeyin başına gelmesinden korkuyordu. Bu yüzden Erika'yı her daim kendinden uzak tutmaya çalışıyordu ama bırakmıyordu da. Onu bir gün kaybettiğinde hayatına devam edebilmeliydi. Hissettiği bu şeyler onu ikileme sürüklüyordu bu yüzden sadece endişeliydi. 


Animenin ilk bir kaç bölümü çok hızlı bir şekilde ilerledi. Olayların hızlı bir şekilde ilerlemesi benim açımdan sinir bozucuydu. Bitmesine daha çok bölüm varken anime de yaşanan olaylar yavaş yavaş anlatılmaya başlandı ve böylece finali çok sade bir şekilde bitti. Finalini daha iyi beklerdim ama umduğum gibi olmadı. Ana erkek karakterimiz dışında, sahneye arada bir giren başka bir kaç erkek vardı. Çekingeninden, çapkın olanına kadar vardı ayrıca anime de çok gereksiz ayrılıklarda yaşandı. Erika'nın arkadaşlarını başından beri sevemedim. Erkekten başka bir şey düşünmüyorlar. Yine de anime baş karakterlerin hatırına izlenebilir. 

Animenin Başında Çalan Şarkıyı Dinlemek İçin Tıktık









14 yorum:

  1. Bu animede sevdiğim tek şey animenin openingidir.Ve bende bir Fangirl olmama rağmen diğer Fangirllerin Sata'yı niye sevdiklerini anlayabilmiş değilimdir.Fangirller'in çoğu Sata ve Usui(Kaichou Wa Maid Sama)'yi aynı kefeye koyarlar.Ne yazıkki ben koyamıyorum,Usui tüm anime tarihindeki gördüğüm en yakışıklı karakter,esas kıza bu kadar bağlı,zarif ve kibar bir erkekken,Sata kızı köpek yerine koyan,kendi düşünceme göre hiç yakışıklı bile olmayan bir sadist gıcığın teki.Sanırım sen onun sadist olmadığını düşünüyorsun ama sadistlik psikopatlıktan ibaret değil,tam bir sadist işte bu Sata Kyouya.Açık ve net yani.Zaten ben sadistlerden pek haz etmediğim için Sata nefret ettiğim bir karakterdir,onun hakkında olumlu olarak söyleyebileceğim pek bir şey yok.
    Erika ise başka bir tip.Hayatta katlanmazdım köpek olmaya felan.O "arkadaşlara"da ayrıldık der bitirirdim,o zaman bir sorun olmazdı diye düşünüyorum.Ki zaten asla sevgilim yokken var demeyeceğim için böyle birşeyde başıma gelmezdi.Yalan söylemek aptallıktır,çünkü yalancının mumu yatsıya kadar yanar.Bunuda en iyi anladığımız animelerden biridir bu anime.Ve gene Erika gibi saf,masum,kızlardan hoşlanmadığım için bu karakteride sevemedim.-Abi mallığa bakarmısın çocuk sana köpek muamelesi yapıyor sen gidiyorsun ona aşık oluyorsun..-Şimdi oturup düşündümde bu kadar saçma sapan karakterlere ve klişe bir konuya bir kaç bölüm bile olsa nasıl dayanmışım?Birtek openingi sevdiğimi söylemiştim,o nasıl openingdir öyle aşık olmuştum :D *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animenin opengi harika bağımlılık yaptı saatlerdir onu dinliyorum :) Usui'nin yeri bende başkadır , onu hiçbir şeye değişmem şuana kadar da onun gibi olan bir anime karakteri izlemedim Sata'nin da kendine göre bazı ayrıntıları var onları sevdim ayrıca kıza ne kadar psikoljik baskı yapsada bir süreden sonra olan ikisinin aradındaki uyumu sevdim. Başlarda evet Sata çok sinir bozucuydu, önemli olan şeyin animeye bakış açımız olduğunu düşünüyorum kötü karakter gibi olmasına yuzeysel bakabiliyoruz aslında boyle olmasinin altinda yatan seyin bir zamanlar aci cekmiş olmasını dahil etmek lazım bakış açımıza. Sadistliği kendi açımda çook başka bir derecede değerlendiriyorum bu yuzden Sata'nin yaptiklarina rağmen onu sadist olarak adlandirirsam benim açıma ters düşer kendi fikrim :) Kızın çok saf olması benimde sinirlerimi bozdu, ona kotu davranan birisine aşık olması. İste tam da bu konu karsimiza her yerde cikiyor kitaplar,filmler,kore dizileri... Bunu bildigimiz halde izlemeden duramıyoruz :D Bu uzun yorumun için teşekkür ederim fikirlerin benim için çok önemli ^^

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Önemsiz bir şey söyleyeyim öncelikle;benim bloğum olmadığı için ve sadece sevdiğim sınırlı sayıda bir kaç bloğu takip ettiğim için sürekli geri dönüş yapıyorum sizlerin bana verdiği cevaplara :D Uzun yorum iyidir,rica ederim.^^Her zaman uzun yorum yaparım zaten :D
      Objektif bir düşünce tarzın var,bunu sevdim.Açıkçası objektif konuşan insanlara bayılırım :D Ama kendim-her konuda-objektif olamıyorum malesef ki...Keşke sizin gibi düşünebilseydim ama negatif bir insanım.Her neyse,saf kızlar ve Sata tipli çocuklar artık her yerdeler.Özellikle Shoujo mangalar ve animelerde.Kore dizisi hiç izlemedim daha önce ama sen öyle diyorsan ordada vardır :D Zaten dizi yani,romantizmin en çok aşılandığı sıkıcı şeyler.Böyle bir aşk temalı diziler devrinde hala daha farklı diziler bulunabiliyorsa halimize şükretmek gerekir bence :D Örneğin Supernatural gibi diziler :D Genelde dizide izlemem ama bazı diziler gerçekten iyi olabiliyor.Neyse çok konuştum :D Benim adım Kiwa nutuk atmayı severim dfghj :D Bu arada yorumların kendini iki kere yollamış dfghj (Nasıl anlatsa bilemedi)Bendede oluyordu bir süre sonra düzelir ^^

      Sil
    4. Yorumunu çok eğlenerek okuyorum. Uzun yorumlar beni mutlu ediyor. 'Objektif bir dusunce tarzın var' bunu az insandan duyuyorum digerleri ise buna sıkıcılık diyor. Bazen bir konuya farklı yaklaştığımda çok tepki alabiliyorum ama bu halimi sevmene sevindim ^^ Yorumunu okuyan bir insan negatif olduğunu düşünmez eğlenceli ve renkli bir kişiliğin var gibi geliyor :D Ben ise çok kore dizisi tutkunuyum anime bilgim genis olmasada izleyerek ogrenecegim zamanla ^^ Bence aşkı anlatmak için ne kadar uğraşsalarda zamanla insanlar aşk kavramını basitleştirdi, basit bir seyden bahsedermis gibi konusuyorlar aşk ozel olmali ki onun hakkinda olan her sey ozel olsun :) Korku sevmeyen bir insanim ama bir seyi bitirmek icin once başlamak lazım derler ya bende supernaturel izleyerek baslamistim korkumu yenmeye ama olmadi birinci sezonu bittikten sonra biraktim :( Kiwa seninle tanistigima sevindim iyi arkadaş olalim ^^ Bu arada ben yorumları telefondan yapıyorum bilgisayardan kabul etmiyor o yuzden sorun olabiliyor :))

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Bana kalırsa klasikliğin suyunu bile çıkarmayı başaramamış vasat bir shoujoydu. Özellikle Sata, Usui'den sonra en çok nefret ettiğim 2. shoujo erkek karakteri olmayı başardı. Benim sorunum sadist veya odun olması değil. Bir kızı köpek gibi kullanan bir erkeği semptaik göstermeye çalışıp üstüne de sözde bir kaç tramvayla haklı çıkarmaya çalışmaları. Erina ise ayrı bir sinir, salak/saf shoujo kızı ünvanını hiç hak etmiyor. İzleyebildiğim kadarıyla yalan söylemekten başka bir işe yaramayan haliyle rahatça en gereksiz karakterlerde ilk sıralarda yer edinebilecek bir karakterdi. Düşündükçe izlediğim kadarını bile izlemeseydim diyorum ama elbette hayranları var ve benimkisi sadece kişisel bir görüş. Biraz nefretimi kustum, affedersin ama Sata veya Usui karakterini öven bir şeyler gördüğümde seslerine hayran olduğum seiyuular seslendirmiş olsa bile kendimi tutamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir problemi birçok yolla çözebilmemizin sebebi farklı bakış açılarına sahip olmamız. Usuiyi benim için degerli kilan birçok şey vardır evet sen nefret edebilirsin çünkü haklı sebeplerin var. Sata konusunda sonuna kadar haklısın. Erika'nın o halleri cidden sinir bozucuydu. Animeyi buraya yazarken düşündüm; nereden tutup nasıl değerlendirmeliyim genel açıdan değilde son hallerini baza alarak yazdım Son halleri azar azar normal bir çifte dönmeye başlamıştı. Eger genel olarak baksaydım Erika'dan tutup animede geçen en gereksiz karaktere kadar sıkan saçmalayan bir çok şey bulabilirdim. Anime izledikçe hangisinin vasat hangisinin 'izlenmeli' olduğunu anlayacağım ^^ Daha çok yorum bekliyorum animeler konusunsa çok bilgilisin^^

      Sil
  3. Telefondan yazdım ve sanırım yorumum gitmedi. Eğer gitmişse bunu silebilirsin.
    Özet geçiyorum:

    Yuu-san'a katılıyorum ama Usui'den nefret edemiyorum çünkü tıpatıp onun gibi görünüp onun gibi davranan bir tanıdığım var. Karakteri hiç yabancı gelmiyor.

    Mangaya olan ilgimi de Erika'nın bencil saçmalamasyonları sebebiyle yitirmiş oldum. Aah ah... Halbuki ne kadar heyecanlandırmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden gelen bir tek bu yorum vardı. Ben de hepinize katılıyorum :D Erika'nın o hallerini bende sevmedim. Sata konusundada bir kıza köpekmiş gibi davranması çok iticiydi. Sata'nın diğer yönlerini sevdim ^^ Etrafinda Usui gibi birisi varsa çok şanslısın ^.^

      Sil
  4. Ben bu animeyi çok sevmiştim :D Az sadistlik mi vardır nedir hehe. Sata^yı da hiç itici bulmamıştım. Şimdi yorumları görünce kendimden şüpheye düştüm :D Ama yok ben çok sevdim Sata'yı onun o gıcık hallerini postumda da yazmıştım zaten:)

    YanıtlaSil
  5. Yorumun için teşekkürler öncelikle :D Sata'yı bende seviyorum. Sata'nın karakterinden çok çizimini duruşunu seviyorum. Yorumları okumana rağmen şüpheye düşme kendi içinde baştan nasıl karar verdiysen öyle düşün ^^

    YanıtlaSil
  6. Hahah, benimde ilk shoujo animelerimden biriydi. O yüzdende platonik olayını filan çok sevdim. Ama tabi her şey gibi yarıda kesilmeler oldu. Neyse ki, 2016 Nisan'da filmini çekeceklermiş. Bakalım o nasıl olacak ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bunu bilmiyordum ama filmi çıkınca beni haberdar et merak ettim ^^

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...