11 Eylül 2015 Cuma

Kanlı Başlangıçlar Kanlı Sonlar: Blood


"Ölebilseydin, ölmeden önce yapmak istediğin şey ne olurdu?" Bir vampire sorulabilecek en güzel soru bu olurdu herhalde. Peki vampir ne cevap verirdi dersiniz? Sorunun cevabını merak ediyorsanız diziye başlamanız için iyi bir neden olabilir. Benim gibi saçma bir nedenle başlamazsınız umarım. Dizi Güney Kore'de pek beğenilmemiş, onun aksine Amerika'da iyi bir izleme kitlesine sahip. Diziye başlamadan önce konusunu iyice araştırıp, dizi hakkındaki yorumları okuduktan sonra izleme isteğim tamamen yok olmuştu. Bir süre sonra karşıma bir robot resmi çıktı, resimde de 'Tarlası yanmış köylü gibi oturuyorsun.' yazıyordu. Ne gülmüştüm o repliğe. Robotun bulunduğu diziyi araştırdım ki karşıma Blood çıktı. Böylece diziye başlama sebebim robot oldu.



Dizi hakkında bahsedeceğim çok şey var. Önce konusuna bir değinelim; 
Kitaplarda, dizilerde vampirler genelde şeytanlarla canavarla eş değer tutulur ve ölümsüz olarak tasvir edilir. Fakat bir grup, vampirlerin Orta Çağ zamanında Avrupa'da yaygın bir virüs tarafından enfekte olduklarını ileri sürdü. Park Ji Sang'ın annesi ve babası enjekte yoluyla,virüs yüzünden vampir olmuşlardır. Park Ji Sang'ta bu nedenle vampir olarak doğmuştur. Enjekte vampilerin aksine O saf kan bir vampirdir. Anne, babası bu virüsün araştırmasını yaptıkları diğer enjekte vampirlerin kötü planlarına karşı çıkarlar ve bu yüzden ilk önce babası öldürülür. Öldürme emrini de veren babasının aynı ekipte çalıştığı en yakın arkadaşıdır.

Park Ji Sang ve annesi, kaçarak hayatlarını kurtarırlar. Çok uzak bir yerde, insanlardan uzakta bir evde yaşarlar. Eğitimini evde alır, dışarı çıkmasına izin verilmez ve onların için hayatından vazgeçen babası hakkında bilgisi yoktur. Henüz Güneş'in doğuşunu bile görmemiştir. Sürekli olarak kullanması
gereken ilaçları vardır. Her şeyden sıkılmıştır. Annesinin itirazlarına rağmen kitapçıya kitap almak için gider, ilaçlarını o gün almamış ve okyonusa atmıştır. İlaçlarını almadığı için farklı hisseder ve kavgaya karışır, kendinden yaşça büyük birçok adamı yaraladığı için diğer enjekte vampirlerin yerini bulmasını kolaylaştırmıştır. Park Ji Sang ve annesini bulurlar. Annesi ölmeden önce son anda açtığı ışık sayesinde, Park Ji Sang kurtulmuştur. Aynı gün Park Ji Sang, ormanda yalnız başına dolaşan pembe etekli bir kızı onu öldürmeye gelen kurtlardan kurtarmıştır. 

Yıllar geçer ve Park Ji Sang dünyaca ünlü bir doktordur ve tek amacı vardır; virüsün panzehirini bularak insan olmak. Aynı zamanda ailesini öldüren diğer enjekte
vampirleri bulacaktır. 



Dizinin afişini ilk gördüğümde Ahn Jae Hyun'u tanıyamadım, yüzü tanıdık geliyordu ama hatırlayamıyordum. Sonra fark ettim ki You Can From The Stars'da izlemiştim. Dizide heykel gibi dursa bile izlenir yani öyle bir havası var. Bunun ilk başrol oyunculuğu olduğunu öğrendim. Dizide karakteri gereği ne kadar soğuk ve sert bir kişiliği canlandırmaya çalışsa da bana yansıttığı duygu; 'ruhsuz' duruşuydu. Özellikle dizinin ilk bölümü felaketti. Ondan sonraki birkaç bölüm daha kötü oyunculuk sergilediler. Karaktere ve kadroya ısınma aşamaları diyerek bunu geçiyorum. Esas kızımız Goo Hye Sun'u da tanıyamadım, ilk izlediğim dizisi BOF'tu ondan bu yana saçları uzamış ve estetik yaptırmış gibi. Oyunculuğu hakkında birçok kişiden rolü canlandırma konusunda kötü yorumlar almış. İkisinin arasında geçen birçok diyalog da uyumsuzluk vardı. İki oyuncu arasında olan mesafe belli oluyordu. Aradaki yaş faktörü fazla değil ama Hye Sun büyük gösteriyor, Ahn Jae Hyun'un genç görünümü yüzünden gözüme battı. Tabi ki bunlar ilk birkaç bölüm için geçerli. Dizi ilerleyen bölümlerinde kendini toparladı ve çok iyi bir başarı yakaladığını düşünüyorum. Bazı durumlarda Goo Hye Sun'un yerine birkaç oyuncu düşündüm; Yoo In Ha, Han Ji Min...

Dizide anlatılmak istenen şeyin vampirlik değil, virüs ve onun tedavi yöntemleri olduğunu düşünüyorum. Kötü karakter saçma bir şekilde vampirlik virüsünün ölümü yok edebileceği düşüncesi ile uzun yıllar uğraşmış. Kötü karakterler hakkındaki izlenimim; her dizide kötü bir karakter vardır, sinir bozucu bir gülüşe sahip olup kendinden emin olurlar ve saçma bir düşünce yaratıp o yoldan giderler. Dizinin son anına kadar sizinledir. Bu dizide de aynı böyleydi.


Çok sevgili Joo Hyun mümkünse seni kavanozda, evimin bir köşesinde saklamak isterdim. Blood izleyicisinin gönlünde taht kurmuş sevimli yan karakter olur kendileri. Jung Hae In. Başka bir yan karakter takıntısı bulmuş durumdayım kendime. Böylece gecemi gündüzüme katıp oynadığı ne kadar dizi, film varsa izleyebilirim. Dizide kötü oyunculuklardan bıkmış halde bırakma girişimindeyken, gördüm ki zeki mi zeki doktorumuz Joo robotla çıkagelmiş karşıma. Sevimli robotu da unutmamak lazım. Her evde bulunması gereken bir arkadaş. Luvvy, Hyun Woo'nun evde sıkıntıdan yapmış olduğu hobisi.

Uyarı: Buradan sonraki kısım finali hakkında spoiler içermektedir. Diziyi izlemediyseniz okumayınız!

Dizinin ilk bölümleri her ne kadar kötü olsa da ilerleyen bölümlerde toparlamaya başlamışlardı. Oyunculuklar düzelmiş, gerek müzikleri, gerek verilen heyecan duygusu çok iyiydi. Bir sonraki bölümde ne olacak acaba düşüncesi ile açıyordum bölümleri. Taki final dahil son iki bölüme kadar. Senarist demiş ki daha ne kadar saçmalayabilirim? Sonuç; içinden çıkılmaz bir senaryo. Kafamda bir ton soru işareti ile bitirdim finali;
-O kadar bölüm 21A ile uğraştılar, o hastalara ne oldu?
-Vampirleri öldürmek için eskiden kullanılan gümüş kazık mı o(!) madem o şekilde ölebiliyorlardı niye her vampire ölmesi için enjekte verdiler?
-Esas erkeği niye öldürdüler?
-Esas erkek nasıl geri döndü, Ji Sung'ı birde kahraman edasıyla döndüreceğiz diye kızın gitti yerde sebepsiz yere acayip acayip karşısına vampirler çıkardılar!?
-O yönetici kenarda öldü sanırken evine kadar geldi, hemde yaşlanmış halde öldü gitti, Bu nasıl oldu?
-Hadi her şeyi geçtim, 19. bölümün sonunda dizinin en masumunu, Hyun Woo'yu, niye öldürdüler? Resmen işkenceydi o sahneleri izlemek. Ağlamaktan bir hal oldum. O kadar severek izliyordum ki karakteri öyle yerde kanlar içinde görünce artık beynim error vermeye başladı. Herkesi öldürün ama onu neden öldürdünüz?
-Dizi hakkında küçük bir sitem daha; onca meslek arasında neden doktorluk? Kana en yakın olduğun zaman ya kontrolünü kaybederse? Yine senaristin hatası böyle bir dizi konusu gelmiş aklına ilginç olsun diye bir hastane yaratalım vampir doktorlarla dolduralım demiş resmen.
-...


Hyun Woo ile postuma veda ediyorum. İyi Seyirler Dilerim.


















4 yorum:

  1. Ben işte özellikle bu diziden sonra yok yapamıyorlar dedim.
    Bir çok kişi kadına kin tuttuğundan dizi baştan tutmadı ama iyi kötü izliyordum senaryo çok mükemmel olmasa da
    ancak o son neydi cidden ,pis senarist : ) Çok gıcık olduydum :,(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başta bende bırakacaktım diziyi sırf hyun woo ve luvvy için izliyordum. Sonradan toparladılar. Konu basitti ilginçleşmesi için vampirleri doktor yapmislar bir dolu hastane vampir yapalım demişler. Son bölümünden bahsetmiyorum bile senarist daha ne kadar saçmalayabilirim demiş resmen.

      Sil
  2. Bir süredir karşılaşıyorum bu diziyle ama henüz izlemedim. Vampirli film-dizi çok severim aslında :) vaktim olunca izleyeceğim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vampirleri seviyorsan dizi izlenir ama ilk bölümler kötü gelse de izlemeyi bırakma derim. Yorumun için ben teşekkür ederim :))

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...