10 Eylül 2015 Perşembe

Bir Harry Potter Klasiği: Zero no Tsukaim


Sıkıntı; Bu kelime, dünyada herhangi bir kişi tarafından bilinen, insanların tembellik olarak gördükleri, çok fazla çalışma gibi durumlarda normal hayatlarında bir yerlerden gelen rahatsız edici his.

Birkaç gündür bloga yeni bir şeyler yazmamın sebebini yukarıdaki tanımda belirttiğim üzere açıklamış oldum. Yazma arzusu var ama vakit yok! İşte tüm sıkıntı burada. Haftalar önce izlememe rağmen ancak fırsat bulabildiğim şahane bir anime. Zero no Tsukaim, araştırmama göre yaklaşık 5 sezonu var ancak ben yalnızca ilk sezonu izleyebildim. Postun başlığına gelirsek, ben bir Potterhead olarak tıklar bir kere bakardım. Anime başlı başına Harry Potter'dan esinlenme. Her ne kadar konu olarak birbirinden farklı olsalar da büyü ve büyücülük okulu bakımından benzer unsurlar taşıyor. Biraz araştırdıktan sonra öğrendim ki böyle düşünen bir tek ben değilmişim. Çevirmesi biraz zor oldu ama Harry Potter kitaplarından parçalar alarak Zero no Tsukaim hakkında yazılan kısa hikayemsi yazılar buldum. Harry Potter'ın Hermione Granger'ı; Louise, Harry ise; Saito olmuş. Komedi, fantastik, macera türünde ve ilk sezonu 13 bölümden oluşuyor. Konusuna gelmeden önce bahsetmek isterim ki animenin bazı sahnelerinde ecchi gibi ögeler barındırsa da izleyiciyi rahatsız edici düzeyde olduğunu düşünmüyorum.


Konusu: 
Louise, Halkeginia adlı dünyada yaşayan bir büyücüdür. Ne yazık ki büyü yapmakta o kadar iyi değildir. Bu yüzden herkes ona Zero(Sıfır) Louise diye seslenmektedir. Yaptığı her büyü sonucunda patlama olmaktadır.

Tristan Akademisi'nde ikinci sınıf öğrencisi olan Louise, bir büyücünün hayatındaki en önemli ritüellerden biri olan Familliar (Yardımcı, köle) çağırma töreninde sonsuza kadar kendisine eşlik edecek yoldaşı olarak insanların dünyasından sıradan bir lise öğrencisi olan Saito'yu çağırır. Bir kez çağrıldıktan sonra geri dönüşü olmayan Familliar'la yaşamak zorunda kalır. Louise, Saito'yu emrinin altında olması için öpmek zorundadır ve bu sayede elinde beliren şekil ile işaretlenmiş olur.

Saito ise içinde bulunduğu durumu henüz kavrayamamışken kırbaçlanma, zincirlenme, ağır işler gibi birçok şeyle başa çıkmak zorundadır. Sadece aristokratların(soyluların) büyü yapabildiği bu dünyada, hiçbir elementle bağlantısı olmayan Sıfır Louise ile insan Saito'yu bekleyen maceralar neler olacak?


Fotoğraf benim çok hoşuma gitti. Fotoğrafı indirmek isterseniz  buradan  ulaşabilirsiniz.





12 yorum:

  1. Konusu ilgimi çekti :) Şu an izlemeye vaktim yok ama fırsat bulursam izleyebilirim ^^
    Animeyi böyle güzel tanıttığın için teşekkürler, ellerine saplık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh beğendiğine çok sevindim ^^ Vaktin olduğunda mutlaka izle derim :) Ve yorumun için teşekkürler ^^

      Sil
  2. Kore kuşu bu tür animeleri nereden izliyorsunuz ben bilmiyorumda söylersen mutlu olurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animeyi nereden izleyecegin konusunda mı yardımcı olayım yoksa bu tür animeleri nereden bulduğumu mu söyleyeyim ??

      Sil
    2. Nerden izleyecegim konusunda her ikiside:)

      Sil
    3. Bende fazla bilmiyorum ama animeleri buradan: http://www.turkanime.tv ve bazen yeppudaa sitesinden izliyorum. Böyle animeleride google'a anime önerileri yazıyorum sayfaları ve blogları geziyorum konusu ilgimi çekenleri izliyorum. Kesin bir bilgi veremediğim için kusura bakma. Kullabdığım yöntemler bunlar ^^ Eğer yardimci olabildiysem ne mutlu bana ^^

      Sil
    4. Yeppuda onu biliyorum ama hiç ayrıntılı bakmadım diğer yerede bakarım artık.
      Çok teşekkürler sağol:)

      Sil
    5. Yardımcı olabildiğime sevindim ^^

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Bir Tsundere klasiği olsa da birkaç sezon izledim. Kızın oğlanı dövmesinden sıkıldıktan sonra bıraktım. :D Yine de güzeldi. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok dövüyor değil mi :D 1. Sezonda her bölüm kaç kez dövdüğünü bile bilmiyorum :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...