16 Ağustos 2015 Pazar

Güneşi Kucaklayan Ay: The Moon That Embraces the Sun


"Bir zamanlar, gökyüzünde iki Güneş vardı ve iki tane de Ay. 
Bundan dolayı günler çok sıcak, geceler ise çok soğuktu. 
Tüm alem karmaşa içindeydi ve insanlar sefil haldeydiler.
Sonra bir kahraman ortaya çıktı.
Ve okuyla Güneş'in biri ile Ay'ın birini vurdu.
O zamandan beri dünya huzur içinde..."

Güneş'in ve Ay'ın hikayesini anlatan bir dizi... Ay, Güneş'in yanına giderse felaketler olacak ama kader onu Güneş'in yanında kalmaya ve onu korumaya zorluyor. Bu durumda Ay asla Güneş'in yanında olmamalı. Her şeye rağmen ya olursa...?


Güneş; ülkeyi yöneten kralı, Ay ise; kralın yanındaki kraliçeyi simgeliyor. Böylece adı 'Güneşi Kucaklayan Ay' adıyla karşımıza çıkan tarihi bir dizidir. 
Lee Hwon, veliaht prensken ansızın karşısına çıkan Yeon Woo'ya karşı derin hisler beslemeye başlamıştır. Veliaht prens, Yeon Woo ile evleneceği sırada, Yeon Woo nedeni bilinmeyen ölümcül bir hastalığa yakalanır ve saraydan uzaklaştırılır. Ve yine ansızın hayatından çıkıp gider. Aradan 8 yıl geçmesine rağmen veliaht prensesi unutamamıştır ve ölümüyle ilgili vicdan azabı çekmektedir. Hastalığı gittikçe artan Kral'a, doktorlar bir çare bulamamışlardır. Bu hastalığın hiçbir tedavisi yoktur. Tek şey dışında; Veliaht Prenses, Yeon Woo, ile birlikte olmak...



Bir türlü iyileşemeyen Kral için son çözüm büyü kullanmaktır. Kral uyuduktan sonra gizlice odasına 'tılsım' olarak Wol adında bir şaman yollarlar. Şamanın görevi, Kral'ın etrafında dolaşan kötülükleri çekmektir. Böylece Kral'ın iyileşeceğine inanırlar. Kral bu durumu fark ettiğinde şaman Wol ile Yeon Woo arasındaki benzerlikleri görecektir... 

Kim Soo-Hyun - Lee Hwon 
Yeo Jin-Ku - Lee Hwon (genç) 

Han Ga-In - Heo Yeon-Woo / Wol 
Kim You-Jung - Heo Yeon-Woo / Wol (genç) 

Jung Il-Woo - Prens Yangmyung 
Lee Min-Ho - Prens Yangmyung (genç) 

Kim Min-Seo - Yoon Bo-Kyung 
Kim So-Hyun - Yoon Bo-Kyung (genç) 

Kutsal Bina'nın Baş Şamanı



Dizinin ilk 6 bölümü başrolleri oynayan çocuklardı. Öyle iyi oyunculuk sergilediler ki kalan 14 bölüm daha oynasalar sıkılmadan izlerdim diyebilirim. Oynanan tüm oyunculukları büyük bir zevkle izledim. Veliaht Prens ile Veliaht Prensesin tanışma sahneleri, aşk dolu devam eden tüm sahnelerinden büyük zevk alarak izledim. Yeon Woo saraydan uzaklaştırılma emri aldığında, Veliaht Prens'in 'benim veliaht prensesim o, bırakın!' diye bağrışları hala kulaklarımda çınlıyor. Ne ağlamıştım o sahnede. İlk bölümleri ağır dram doluydu. Ve kalan bölümleri de... Aşkı bu kadar güzel işleyen dizi aynı zamanda nefreti, ihaneti, siyaseti de çok güzel işlemişti. Dizi göz açıp kapayıncaya kadar bitti. 

Diziye sonradan dahil olan Kim Soo Hyun, Han Ga In, Jung Il Woo gibi isimler çocukların ilk başta yaşattıkları duyguları arada bir kopukluk olmadan izleyiciye sunmayı başarmışlar. Favori oyuncum Kim Soo Hyun'un oynadığı dizileri her zaman beğenerek izlemişimdir. Tüm gün karşımda öylece dursa bıkmadan bakarım. O derece seviyorum kendisini. Dizi de oynadığını bildiğim halde sürekli izleyeceğim diye kendime söz vermiştim. Diğer dizilerde olduğu gibi söz verdiğimle kaldım. Aynı anda 5 diziyi birden birlikte izleyemiyormuşum onu anladım. Birde şu sıralar tarih dizilerine sardığım için ve bu beş dizinin hepsi tarih dizisi olduğundan benim devreler yandı. Kimin ne olduğunu karıştırmalar mı dersiniz, dizide kaldığım bölümü başka bir dizide o bölümden devam etmek mi dersiniz... Anladım ki olmayacak hepsini bir kenara bırakıp aralarından bir tane seçip onu izlemeye başladım. O da Güneşi Kucaklayan Ay oldu.

Konudan giderek uzaklaşmadan önce Han Ga In'e bir dönelim. Dönmesek mi? Han Ga In iyi, güzel kız ama bu dizide oyunculuğunu hiç beğenmedim. Yüzünde doğru düzgün hiç mimik kımıldamadı bile. Donuk donuk bakışlar... Biran keşke o kız büyümeseydi diye geçirdim içimden. Duyguyu veremedi hiç bana. Onun ağladığı çok sahne oldu ama hiç birinde ağlamadım. Bir tek şu sahnesi dokundu bana:


Kendilerini ruh bekçisi olarak bildiğimiz, hepimizin çok sevdiği Jung Il Woo da Prens Yang Myung rolündeydi. Kader, Güneş ve Ay birleştireceğim derken Yang Myung'u Güneş tutulması olarak mı araya sokalım demiş hiç anlamadım. Ne acılar çekti Prensim! Her iki şekilde de kavuşamadı ya sevdiğine. Ne çocukken, ne de büyüyünce. Tek bir mutlu anı olamadı. Kral babasının sevgisinden mahrum, saraydan uzak, kardeşinden uzak, sevdiğine kavuşamayarak yaşadı. Rolünü özgür ruhlu ve cesur olarak tanıtmak istiyorum. Nedenini izleyenler bilir, bilmeyenler içinde söyleyeyim dizi de sürekli olarak öyle diyordu. Aslında eğlenceli, sadık ve güvenilir birisiydi. Ve fazlasıyla aşık...


Dizideki en sadık, en zararsız, en komik karakter şüphesiz Kral'ın hizmetkarı Hyung Sun'du. Adamın gülüşünden, yürüyüşüne kadar beğenerek izledim. Yeri geldi veliaht prens için çatıya çıkıp gül yaprakları attı, yeri geldi ona yardım etmek için bir kardan adam daha yaptı.


İzlemeye başladığınız an etkisine kapılıp gideceğiniz bu diziyi hala izlemediyseniz hemen başlamanızı şiddetle tavsiye ediyorum. 

















6 yorum:

  1. Kızın küçüklüğü çok güzeldi de büyüyünce hiç beğenmedim. Rol yapamıyo, donuk, itici. Daha sayıyım mı? Fakaaat diğerleri gayet güzeldi. Son bölümdeki ordulu sahneye bayılmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi göz açıp kapayıncaya kadar bitti. Kim Soo Hyun'u çook seviyorum diziyi onun için izlemiştim. Kızın rol kabiliyeti kesinlikle sıfır.

      Sil
  2. bu diziyi çıktığında izlemiştim sanırsam:)
    ama çok güzeldi. en çokta prens yangmyung en sevdiğim karakterdi:( ölünce çok üzüldüm gençliğini canlandıran çocukta tatlıydı:)
    bir tek dizinin başrolündeki kızı sevmedim:( hiç içim ısınmamıştı ama çok güzel hüzünlü bir diziydi.
    müzikleride çok güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculuklardan kurguya kadar sevdiğim ve dizi bittikten sonra bile bir kaç hafta etkisinden çıkamadığım bir diziydi. Neden bu kadar çok sevdim bende bilmiyorum. Sadece oyunculuğunu eleştirdiğim Han Ga In'di Müziklerini de hala sık sık dinlerim ^^

      Sil
    2. bende dinliyorum o melodiler filan var ya çok güzel:)

      Sil
    3. Evet özellikle LYN'nin söylediği şarkı

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...