23 Temmuz 2015 Perşembe

Centilmen Olmayan 4 Adamın Hikayesi "A Gentleman's Dignity"



"Bana da bir tane centilmen fırlatır mısınız?" 
Bu dizi tam anlamıyla 'Saniye Saniye Erkekleri Anlama Klavuzu' diyebilirim. Dizi erkek doğasını öyle işlemiş ki, diziyi izliyor musunuz yoksa olayın tam merkezinde mi oluyorsunuz farkında bile olmayacağınız bir dizi. Çoktan 40'lı yaşlarına gelmiş olmalarına rağmen hala bir yerlerde çocuk ruhlu hallerini ön plana çıkartarak bize keyifli saatler yaratan senariste teşekkür etmek istiyorum. Yani Türkiye'ye gelse bir kahve ısmarlamak isterim.


Diziyi tutup neresinden anlatmaya başlasam? Hadi başladım diyelim biter mi sanıyorsunuz, bitmez! Diziye başlamadan önce herkesin kafasını kurcalayan şöyle bir soru olacaktır mutlaka; Ajusshi ve Ajummaların oynadığı bir dizi izlenir mi ki? Sıkıcı olmaz mı?... vs. Herkes dizide yakışıklı 'oppalar' görmek ister ama bu dört beyefendi onları aratmayacak türden. Diziye başlar başlamaz bitiriyorsunuz. 



Wattpadte bir hikayeden okuduğum bir terim vardı; Yetişkin Ergen. Hani ne kadar büyürse büyüsün, ergen olmaktan bir türlü çıkamamış kişiler için kullanılır. Bu dört yetişkin ergenimiz de aynı öyle... Kavga da beraberler, kızları tavlama da beraberler, kızdan ayrıldıktan sonra teselli ederken, sigarayı bırakmada beraberler, içerken, oyun oynarken beraberler. En iyi kahramanın kim olduğu konusunda yapılan saçma sapan muhabbette, yatağın içinde film izlerken birlikteler. Anlayacağınız her şeyde beraberler, öyleki arkadaşları en yakınını kaybettiğinde onun cenaze gününde ondan daha önemli hiçbir şey yoktur. Bütün işlerini bırakıp hızlıca onun yanına gidecek kadar değerlidirler. 


Birde bunların hayatlarında olan bu dört talihsiz kadına bakalım. Talihsiz diyorum ama yanlış anlamayın. Onlarla baş edebilen çok güçlü kadın bunlar... Birisi karşılıksız aşkla kafayı bozmuş ahlak bilgisi öğretmeni Seo Yi Soo, erkeklerin gözdesi, kendisi de pek bir erkek düşkünü olan golfçü Hong Se Ra, kocasının, onu yüzlerce kez aldatmasına rağmen 'boşanacağız' diyerek korkutan Seul'un en zengin kadını Park Min Sook, ağabeyinin en yakın arkadaşına ,kendinden neredeyse 20 küsür yaş büyük olmasına rağmen saplantılı bir aşk yaşayan Im Maeari...


Kim Do Jin (Jang Dong Gun)
40 yaşını çoktan geçmiş, Tae San'la ortak olduğu, kendilerine ait mimarlık şirketleri vardır. Do Jin'in unutkanlık gibi bir hastalığı olduğu için daha önce üç kere batmıştır. Bu yüzden bir dolma kaleme her gününü kaydeder. Küstah, kız düşkünü, hazır cevap veren bir kişiliği vardır. Daha sonraları Sea Yi Soo'ya deli gibi aşık olacaktır. Buda onu kıskanç, çekilmez bir adam yapar.

Seo Yi Soo (Kim Ha Neul)
Annesi tarafından terk edilmesine rağmen yıkılmayıp kendi ayakları üzeirnde durran güçlü bir karakterdir. Lisede ahlak bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadır. Öğrencileri yüzünden başına hep bela alır.  Tae San'a duyduğu karşılıksız aşkı sayesinde beysbol hakemi olmuştur. Uzun bir süre sonra Yi Soo'nun en yakın arkadaşı Se Ra ile Tae San çıkmaya başlayınca onu unutmak zorunda kalmıştır. Daha sonra Kim Do Jin ile tanışacaktır.
Im Tae San (Kim Soo Ro)
Kim Do Jin ile ortak olduğu bir mimarlık şirketleri vardır. Yi Soo'nun kendisine aşık olduğunu bilmeden onun en yakın arkadaşı ve aynı zamanda ev arkadaşı olan Hong Se Ra ile çıkmaya başlarlar. Se Ra ile baş etmek kolay olmayacaktır. Beysbola oldukça meraklıdır.

Hong Se Ra (Yoon Se Ah)
Profesyonel bir Golf oyuncusudur. Hong Se Ra erkeklerle bolca vakit geçiren bir karakter. Tae San'a aşık oluncaya kadar...
Choi Yoon (Kim Min Jong)
Başarılı bir avukat... Genç yaşta çok sevdiği eşi ölünce uzun bir süre boyunca kimseye bakmadı. Beysbolu seven bir karakter. Yakın arkadaşı Tae San'ın kardeşi Meah Ri kendisine aşık olmasına rağmen sürekli onu iter. Ama aşk kendi yolunu bulur, sabır da bir yere kadardır. İlerleyen zamanlarda Choi Yoon'un duyguları değişecektir.
Im Meah Ri (Yoon Jin Yi )
Henüz 24 yaşında okulu bırakmış, Amerika'dan Kore'ye gelmiştir. Tae San'ın kardeşidir. Kendini bildi bileli Yoon'u sevmiştir. Hayali bir çanta tasarımcısı olmaktır. 
Lee Jung Rok (Lee Jong Hyuk)
İşte en çapkın karakterimiz... ama aralarında da ilk evlenen o olmuştur. Seul'un en zengini Min Sook ile evlenmiştir. Min Sook ile yaptığı kavgalar, özellikle yüzük kavgaları çok güldürüyor. Sürekli konusu açılan ama bir türlü sonuçlanmayan 'boşanma' davasıda ayrı bir olay. 
Park Min Sook (Kim Jung Nan)
Seul'un en zengini, varlıklı biri. Yaşı oldukça büyük, Jung Rok'la evli. Aşırı kıskanç, dizide sürekli 'boşanacağım' demesine rağmen bir türlü boşanamadılar. Dışarıdan ne kadar sert gözükürse gözüksün merhametli birisi. 
Colin (Lee Jong Hyun)
Japonya'dan gelmiş bir lise öğrencisidir. Colin'in bir sırrı vardır. O sırrı açıklamak istemesem de söylemek zorundayım. Bizim bu dörtlünün ilk aşklarının oğludur. Kore'ye de gerçek babasını bulmak için gelmiştir. Sessiz, baş belası gibi bir tipi vardır ama karakteri ben de henüz anlayamadım.
Sizce babası kimdir?

Bu sahne çok güldüğüm sahnelerden birisiydi araya sıkıştırmak istiyorum. Colin ilk Kore'ye geldiğinde: 

Yi Soo:Evden mi kaçtın?
Colin:Seyahat diyelim.
Yi Soo: Ama bu araba çalıntı senin için sorun olmaz değil mi?
Colin:Suç ortağı benim göbek adım. Ama yanınızda Silah falan yoktur umarım.


Diziyi uzunca bir anlattım gibi hissediyorum ama ilişkilerden bahsetmeden olmaz. Dizi de birçok başrol oyuncusu olmasına rağmen baskın olan Kim Do Jin&Seo Yi Soo çiftiydi. 









Ne tuhaf tanışmadır o öyle... Aynı zamanda bir o kadar romantik. Kırmızı bir iple başlayan...
Bulduğu her fırsatta Yi Soo'ya yakın olmaya çalışan Do Jin bizlere hem romantik hem komik sahneler ortaya çıkarıyor.


                               Bayıldığım bir sahne:




 Bana geldiğinde bu ayakkabıları giy. Güzel bir günde, güzel bir şekilde.

Bir diğer çiftimiz... En çok sevdiğim, bu ikilinin mutlu sonla bitirmelerine çok sevindim.
Yoon&Meah Ri


Diziye başlar başlamaz Yoon'u gözüme kestirmiştim. Özellikle istiyordum onun mutlu olmasını... Komik halleri ise görülmeye değerdi.



En olmaz dediğim çifti ama oldu...
Tae San& Se Ra

 Tae San ile Meah Ri'nin bir gifini paylaşmak istiyorum. Kız aynı ben... Annemin uyandırma çabalarından sonra ben: 


En çok kavga eden çiftimiz: Min Sook&Jung Rok 
O kadar 'boşanacağız' sözünden sonra yine de birlikte olmayı başardıkları için onları tebrik ediyorum.




Tek Taraflı Aşk Kullanma Klavuzu:
1. Bütün gün beni düşün.
Yemeden içmeden ve uyumadan.
2. Şayet aradığında açmazsam ya da mesajını cevaplamazsam,
moralin bozulsun ve endişelen.
3. Evimin ya da ofisimin etrafında turla,
bana rastlamayı umaraktan.
4. Beni görsen bile, uzaklaşana kadar seyret beni. 
Sevgiyle.
5. Başka bir kadınla konuşursam kıskançlıktan çatla
ve o kadının arabasına, arabanla toslamayı düşün.
6. Benim ilkokul, orta okul ve lisedeki resimlerimi
nasıl olursa olsun ele geçir ve cüzdanına koy.
7. Ara sıra ansızın evime gel ve kalbimi gümbürdet.





Dizinin son sahnesi ile yazımı bitiriyorum... 
İyi Seyirler Dilerim...

























  





4 yorum:

  1. f4 ün f40 versiyonuydular:) süperdiler:)

    YanıtlaSil
  2. Çok çok çok sevmiştim bu diziyi ben. Favorim Choi Yoon'du tabiki :) Önce ön yargıyla başlamıştım ama sonra en sevdiğim diziler arasında giriverdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim de öyle ^^ En sevdiğim diziler arasında ^^,

      Sil

Blogumdan geçip giderken yorum bırakmayı unutma ^^
Çünkü Düşünceler Dünyayı Bile Değiştirebilir...